En fin dag. 7:e augusti 2009

Lite Finley Quay i öronen en kväll som denna är bara så rätt.
Varma sommarkvällar med balkongdörren på glänt och musik som illustrerar känslan.
En redig bit mat på Lilla Torget med Tessan, Erika och Niclas fick avsluta dagen, för mej åtminståne.
Dom andra festar vidare.

Imorse vaknade jag och visste inte riktigt vart jag va, men det gick snart över, jag va ju hemma.
Undrar om mina sömnstörningar gör att min tillvaro känns lite luddig dygnet runt.
Ibland får jag en sån konstig känsla av att jag vaknat ur en dröm men befinner mej kvar i den.
Mitt på dagen görandes nått aldeles vanligt.
Så där som det kan kännas på morgonen när man klivit rakt ur en dröm.
Kanske alla upplever ibland.....
Nåja nog om det.
Jag la upp en plan för dagen. Först ut till knalleland och käka, lämna bilen på getängen,
traska runt lite medans jag väntar på den, sen sticka å bada.
Försökte få med mej Erika, Tessan och Cia. Men de sket sej.
Däremot nåddes en kompromiss, Tessan ville i allafall bada. Så hon bestämde att jag
först skulle lämna bilen, sen bli upphämtad av henne och Ida, fara upp till almenäs för mat
å bad. Så blev det och det gick aldeles utmärkt.
Jag skippade badet till Idas förtret, jag solade istället. Då slängde Ida fram
flicktidsskriften Glitter och sa, läs den så kanske du lär dej nått!
Det gjorde jag och lärde mej att Johan Palm är 17 år och kämpar fortfarande med att ta sej
ur målbrottet. Jonas Brothers har en ny serie som "rockar" och en flicka, nånstans
i vårt avlånga land, skrev att hon saknar Tokio Hotel, för även om det låter konstigt så
känner hon ett starkt band mellan henne och idolerna och kan inte vänta tills hon
får träffa dom IRL .
Ja dom e för härliga i den åldern.

Men glädjeyran slutar inte där! när jag sen hämtade min bil, som AC:n provtryckts på, var det
bara gasen som va slut. Jag trodde att hela AC:n va trasig nämligen.
Med en nolla mindre på räkningen sjunger jag hela vägen hem.

Dagens första riktiga håltimme sover jag bort på soffan, lite trött va jag allt efter stranden.
Sen gör jag mej fin och inväntar Tessan nere vid stora torget. Hon hade också gjort sej fin.
Stolt visar jag min nya solbränna, jag ser ut som danska flaggan på ryggen.
Väl nere på Lilla torget så kommer Erika och Niclas och sluter upp.
Kvällen går väl inte i geniernas tecken. Dom kolsvarta molnen som släcker himlen
menar Tessan att de blir ju bara kväller. Och när gatlyktan tänds hoppar hon högt i
tron att blixten slått ner bredvid oss.
Erika försöker sno notboken, efter vi betalat, va nu det skulle va bra för.
Tror hon fick med sej pennan åtminståne.

Nu säger vi tack för idag, vi ses snart och brutalt!

Dagens låttips: Even after all, Finley Quay

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0