En grå dam och en gobit. 3:e augusti 2009

Torpa stenhus fick ett besök av mej, Tessan och Ida idag. Vacker plats, som en oas mitt i skogen.
Jag har alltid haft en fashination för sånna gamla historiska platser.
Det gör på nått sätt att tiden upphör lite. Man har väldigt svårt att relatera till hur det varit och
allt gammalt och historiskt känns vanligtvis som på film.
På sådana platser dras man lite närmre det som varit en gång i tiden.
Och man känner sej inte så insnöad på nuet. Helst borde man ha ett helt icketidsbundet
perspektiv hela tiden. Tänk om man ändå fick resa i tiden nån gång.
Förmodligen skulle sånna möjligheter ställa till mer oreda än göra nytta. Men det vore
förbannat spännande.
Flera gånger har jag läst om att det inte finns nån tid egentligen.
Allt ligger på nån linje och allt händer samtidigt fast på olika platser längs linjen.
Äh, det är skitknasigt det där, fruktansvärt svårt att greppa. Det man inte förstår helt
ska man heller inte försöka förklara :p
Höjdpunkten enligt Ida va i alla fall chokladbollen efter maten :)

Sen va det dags att sticka till replokalen. Jonas och jag pysslade lite med diverse dämp-
åtgärder. Nu vill vi bara repa!!!!
Jag tankade sedan bilen, hämtade ett paket och stannade till vid Cia och Chrille. Valparna
växer som ogräs! Efter lite busande tvingades jag ut på kubb.
Inte ens detta kunde genomföras utan skador. Cia fick i ett svagt ögonblick för sej att
pinnen som kom farande va en boll. Reflexen följdes av ett tjut och lite hoppande.
Blå tå misstänker jag.
Annars gick det rätt bra :)
Lill-Tess tog en bärs för säkerhets skull ;)

Efter en folköl i soffan är jag rätt mör nu. Tid för sömn!

Dagens låttips: Saltwater, Chicane

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0