Gapkärrningar och kebabsåsig tröjja! 13:e augusti 2009

Jahapp! vilken ände ska man börja i :p
En händelserik dag må jag säga!
hade jäkligt svårt att somna igår. Låg å grubbla på en massa, skrev några
bröllopstal i huvet och kunde inte sluta. Lars får passa sej om han friar till Linda
vill jag lova ;) gick typ igenom hela våran barndom.

Vaknade ändå rätt tidigt, vägde in mej, strax under 95. Bra men inte tillräckligt.
Satt mej i soffan å kika på Jamie Olivers läckra matkreationer.
Tog mej en dusch och kollade lite på The time team eller vad det heter. Ett gäng härliga
arkeologer som gräver upp hela england på jakt efter lerkruksbitar.

Sen va det dags för jobb. Under första kunden ringde en hispig kvinna som hade
problem med våra åldersgränser, hennes 13 åriga dotter borde visst få pierca sej tyckte hon.
Vi har 15 års gräns med målsmans närvaro på det.
När inga argument funkade gav hon sej på vårat telefonnummer som har 666 i slutet.
Det fanns minsann kristna människor i vårat samhälle som inte uppskattade det.
Cia behöll fattningen beundransvärt.

När sen Cia och Lill-Tess gått för dagen så kommer denna kvinna in i studion.
Hon sätter genast igång och kräver en förklaring på varför vi måste göra hennes dotter
ledsen när hon hade lovat att hon skulle få pierca sej. Jag drar hela förklaringen igen,
samma som Cia gjort tidigare på dan. Men nej, si det gick inte. Det fanns minsann massor
med föräldrar som ljugit om deras barns ålder för oss och låtit dom piercat sej.
Jag förklarade då att, vad ska vi göra åt det? Om en mamma eller pappa som vi kräver
legimitation av och ett skriftligt intyg bestämmer sej för att ljuga och förfalska barnets ålder
så begår ju dom ett brott, vi kan ju inte veta barnets ålder. Man förutsätter att föräldrarna
som skriftligen intygar sitt barns ålder talar sanning. Vad mer kan vi göra?
Det är inte vårat problem!
Då höjs kärringens röst ännu mer och hon kräver en nogrann redogörelse för våra
hygienrutiner gällande sterila verktyg osv. Jag tar ett djupt andetag och drar hela
processen extremt nogrant och sakligt.
Jag förklarade också tidigare för henne att hon kan inte hålla på och lova sin dotter
saker å våra vägnar att vi ska göra ett undantag för hennes skull bara för att ungjäveln
tjatat sej blå i ansiktet aldeles för länge. Och att hennes klasskompisar lyckats mygla till sej
piercingar pga lögnaktiga jävla skitföräldrar.
Hon tyckte då att vi skulle göra ett undantag för att hon varit så ärlig och inte ljugit
om sin dotters ålder!!?
Då ökar min röst betydligt i volym! Det spelar ingen roll!! säger jag, din tjatiga dotter
är inte vårat problem!!! det är ditt!!!
Då kommer tårarna :p lipande berättar hon åter igen att hennes dotter är så besviken
och ledsen för att hon inte får nån piercing.
Kan hon inte få pierca sej i juni då? hon fyller i september, snyft
NEJ! säger jag, hon ska vara 15 år på dagen!!
Om det ska vara så här så borde ni kräva personbevis på alla ungar
som ska pierca sej, säger hon.
Det är orimligt!! gormar jag
Föräldrar som ljuger är inte vårat problem!!!!
Ni måste ialla fall kräva personbevis, skriker hon. Det är erat ansvar!!
Nu är stubinen jävligt kort. Jag höjjer rösten ytterligare:
Kom inte hit och tala om för mej hur jag ska sköta mitt jobb!!! du är respektlös
och oförskämd!!!
Tårarna sprutar fortfarande, min telefon ringer, jag lyfter den och pekar på dörren
utan att säga nått, hon går men tillägger att hon kommer tillbaka nästa vecka.
Vilket as. Lite om vartannat kastade hon även in att hon minsann va en god kristen.
My ass. Jag skulle gärna ge henne en lektion i religon.

Kortfattat såg det ut så här. Så trött man blir!
Hela diskutionen tog 30 minuter såg jag på klockan. Att folk kan vara så tröga!

Efter en kund till fick jag äntligen stänga för dagen och bege mej mot replokalen.
På vägen skaffade jag mej en finfin kycklingrulle. Med såsig t-shirt klev jag sen in
i replokalen och surrade med Jonas och Lotta tills Daniel kom.
Vi repade in tre nya låtar och en cover, sen kom Erik som varit barnvakt.
En skön avslutning på en intensiv dag.

Måste nog säga att det va förbannat skönt att skälla lite, jag fick loss lite energier
som ville ut. En befrielse :)

Dagens låttips: Frozen, Madonna

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0