Huscrusing och raseri. 10:e augusti 2009

Jag har nog tappat skrivförmågan lite, känns mer tvunget nu, men bäst att
försöka hålla igång ändå så det inte rinner ut i sanden.
Jag har vart lite småirriterad idag. Kan bero på att jag avstått nikotin i 2 dar.
Först skulle papprena till revisorn fixas, inget lyckopiller direkt, men de måste göras.
Knallar förbi banken på vägen och tar reda på vad som krävs av en egenföretagare
för att få ett lånelöfte. Intyg från revisorn på vad jag plockar ut i lön skulle dom ha.
Tipp topp eftersom jag ändå va påväg till henne.
Däremot va hon på semester. Jag får hennes mobilnummer och precis innan jag
hinner spara numret och hissdörrarna går igen så dör batteriet i luren.
Med tanke på mitt humör för dagen så är jag nära att veva den i backen och sätta
foten i hissväggen. Meeeen jag behärskar mej och tar ett djupt andetag.
Med bestämda steg går jag tillbaks till studion.
Får tag i numret och ber om ett intyg. Hon skulle fixa det så fort hon kunde. bra!
Sen ska jag visa Cia å Lill-Tess bilder på hus, men datorn är så förbannat seeeeeg.
Känner återigen raseriet bubbla upp men det går över.

Tessan kommer förbi och vi drar iväg för att kika på ett par hus.
Det första som verkade jäkligt lovande hade en trapp upp till huset som va fruktansvärt lång.
Aldeles för lång....
Kikade på ett till som kanske inte va direkt super. Som jag sagt förut så ska det va ett
riktigt bra hus, inga kompromisser. Bastu, pool, fantastisk trädgård eller nära till sjö.
Nått av dom måste finnas med. Ju fler ju bättre.
Men vi får se va banken säger först å främst :)

Sen hälsade vi på Erika och fikade lite. En riktigt smarrig kycklingwrap fick jag i mej.
Och både jag och Tessan kände ett lugn sprida sej när vi slog oss ner.
Skönt va det. Erika behövde lite av våra lugna energier också.
Så vi höll ett öga på kundflödet medans hon tog sej ett par bloss. Välförtjänt :)
Sen va det dags för bio. Sommaren med Göran, en modärn klassiker tror jag.
Riktigt bra rulle i Sällskapsresan anda.

Efter det blev det tacos hos Susanne å Pip. Göttans!
Efter lite trevligt småprat for vi hemmåt.

nu e jag jättepinknödig!!!!

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0