Till hembyggden och tillbaks. 2:a augusti 2009

Ja bröllop i all ära men detta var något utöver det vanliga! :)
Aldrig har jag varit med om ett kyrkbröllop lika bejublat som en rockkonsert.
Det hurrades, visslades och tjoades uppmuntrat av prästen själv :)
Gästerna bestod till större delen av cirkusartister,
musiker, konstnärer och allt närbesläktat. Roligt att sitta å snacka jobb på en sån fest :)
clowner, trollkarlar, akrobater, jonglörer, eldslukare och ja lite till.
Vi gled från kyrkan till Joels familjs sommarstuga som låg i närheten. Där blev det
champagne, mingelbingo, och arabisk musik av ett par killar på trumma och dragspel.
Sen promenerade vi vidare till byggdegården där käket skulle dukas fram. Det tog tid men
det va defenitivt värt väntan, bland det godaste jag nånsin ätit! Ingers norrländska släkt hade
fxat älgkött, renkött, sik och nån till fisk, potatisgratäng, potatissallad, couscous, hemgjort
tunnbröd, västerbottenostpaj, ädelostsås, murkelsås, romsås, hjortronglass och nått mer jag glömt.
Allt i en härlig buffé :p man var aldeles kallsvettig efteråt.
Under matresans gång avlöste det ena talet efter det andra där stora tårar gick över till
rejäla skrattsalvor och tvärtom.
Mest imponerad blev jag av ett akrobatnummer som gjordes av en kille och en tjej.
Helt otroliga.
Även ett eldnummer fascinerade givetvis :) eeeeld! brinnande piskor å grejer :)
Joel och Inger va fruktansvärt tjusiga måste tilläggas!
Efter middan öppnades baren och man kunde glida runt å surra lite.
Det var många jag inte sett på väldigt länge som var riktigt kul att träffa :)
Henka hade kvar sin intimpiercing jag gjorde på en fest för säkert 10 år sen haha, imponerande!
Lars lyckades "lägga" min telefon i sin drink,för tillfället traumatiskt men den funkar fortfarande,
luktar bara lite redbull :)
Klockan va nästan 4.30 när vi kom hem trötta men nöjda :)

Innan jag styrde hemmåt idag så drog jag först en repa ut till mor för lite käk, sen var jag stark
nog att klara resan. Drabbades däremot av yrsel på motorvägen, lite halväckligt, men jag
behöll medvetandet och stannade en stund vid en mack :p
Skulle bara sträcka mej lite och blev helt snurrig :p

Nu e jag hemma, tog en pizza med Tessan och kollade på hundvalparna lite.
Lär stensomna idag, först lite tv!

Dagens musiktips: Let´s get it on, Marin Gaye

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0