Hundgöra.

Min fyrbente vän har nu bott här i 2 dagar! han lär sej saker snabbt.
Men denna klåda han har tar alldeles för mycket av hans uppmärksamhet. 
Han har svårt att koncentrera sej pga det. Måtte kosten på ris, fil å nötfärs göra gott, de e ju synd om han.
Det här med att göra sina behov ute är lite lurigt, han gör gärna ifrån sej när vi kommer in istället.
Men de ordnar sej så fort han vant sej vid rutinerna.

Stefan dök upp igår som ska va till hjälp första veckan här medans jag jobbar. 
Vi ska ligga i hårdträning på att låta han vänja sej att va ensam.
Mitt största huvudbry är att vovven ska begränsa mej mer än göra mej gott.
Men jag måste släppa alla tankar på vad han pysslar med hela tiden, jag har ett visst behov av
att ha koll på vart han är och vad han gör.
Jag måste inte ha den kollen hela tiden. Och när jag släpper dom tankarna känner jag mej mycket
bekvämare. En jycke ska berika, inte belasta ens liv. Jag ser fram emot när han vuxit till sej
och blivit en mer självständig hund. Valpar e söta självklart. Och formgivandet av han e naturligtvis
spännande. Men jag funkar så med det mesta, jag är ivrig att se resultatet av mitt jobb fort för att se om
jag lyckats :) misslyckande är nått jag föraktar och fruktar.

Ikväll så fick han möta en knasig hund, otroligt snäll, men såg lite lurig ut.
Vet inte vad dom heter men ser ut som ett trappräcke nån hängt en matta över typ.
Den nosade och tittade snällt på Pudas.
Pudas däremot visade vem som e chef och gläfste till löjligt men bestämt. 
Kanske inte så bra för han, jag vet inte, men som tur va så va stora hunden riktigt go :)
Svårt det där med andra hundar. Men men.
Han får ju vare sej vara rädd för eller hata andra hundar.

Detta ska inte bli nån hundblogg har jag lovat mej, men min vardag kommer väl
ändå präglas rätt hårt av den lille gynnaren till en början.
Därför kommer jag inte skriva lika mycket på ett tag.
Jag har inte ens några musiktips för guds skull :p
Nåja :) med tiden så blir det som vanligt igen.

PoK

Kommentarer
Postat av: Anonym musikvälgörare

Vill ge dig en massa hundtips jag önskar att jag vetat om när jag skaffade min, men försöker leva efter att inte ge råd utan att någon önskat dem. ;)



Jag känner ju inte dig, men är ändå nyfiken på vad det är för någon valp. Får man se en bild här på bloggen i framtiden kanske?



spotify:track:4belFIsWIREOylMYbAZGn7

2009-08-24 @ 16:55:57
Postat av: Jörgen

Det går väldigt bra med vovven :) och min pappa är hundtränare så jag har bra back up :)

Det kommer bilder senare, det är en liten jack russel med 12% tax i sej.

2009-08-25 @ 08:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0