From norrland with löööv.....

Well well, vad är nytt då?!
Tiden flyter förbi kvickare och kvickare. Pudas växer och blir stor :)
Senaste månaderna har koncentrationen legat på sådant jag har kontroll över.
Jag har tröttnat på allt annat som jag inte kan styra över.
Dvs, jag övar på att bli en bättre basist, bättre tatuerare, och övar Pudas att bli en bra hund :)
Bokskrivandet har hamnat på hyllan lite, men jag har läst mer å andra sidan.
Kan tipsa om En mot hundra av Jay Dobins
Riktigt bra bok om en snut som infiltrerar Hells Angels. Riktig historia desutom.

Förra veckan spenderade jag i Luleå för en veckas jobb på  Dead mans hand.
Ankomsten var väl en aning intressant. Jag tog nattåget upp,tog nästan 17 timmar.
Kl 07.00 söndag morgon skulle jag anlända. Problemet va att jag inte visste vart jag skulle.
Mankans flyg skulle inte va framme förens kl 23 samma kväll.
05.00 fick jag ett sms av ovanstående. Åk till denna adress, knappa in denna portkod
så kommer en tjej ta emot dej.
Ok tänkte jag, men lite tur är hon snygg också :)
Jag kommer dit, plingar på, inget svar, plingar igen.
Efter en liten stund öppnas dörren av smått förvånad kille. Lite lik Edward Norton faktiskt.
Där står jag med agentväska, lång svart rock, svarta jeans, bakåtslickat hår och tatuerade händer.
Jag säger: Tjena, Jörgen, ni ska visst ta hand om mej tills Mankan kommer.
Han ser inte mer förstående ut, men säger: Det måste va Linda som vet nått om detta.
Hon sover, men kom in du, slå dej ner i soffan jag måste sova lite till.
Så där sitter jag, i Luleå, i ett vardagsrum hos nån jag inte känner.
Det är leksaker överallt. Jag undrar om jag väckt ett barn i onödan också, men det verkar inte så.
Jag tar fram min portabla multimediaspelare och försöker ratta in p3.
Lönlöst, det enda som går in är nån lokalradio, filuren vill enbart prata om Gud och spela
Carola lovsånger.
Men men, det får dugal. Jag snusar lite, tassar till köket å dricker lite vatten dumdidumdum
Kl 12 vaknar herrskapet :) Jag får frukost.
Snälla va dom faktiskt som släppte in mej. Det visade sej att Mankan fått tag i denna
Linda vid 5 draget på morgonen när hon va ute å festa. Så hon hade precis gått å lagt sej
innan jag kom :)
Kl 14 blir jag hämtad av "skåningen" Tonni, han kör mej till studion, ger mej nycklar
och pyser iväg.
I brist på annat att göra tar jag en sväng på stan, kollar lite affärer, käkar på MAX.
Går tillbaka till studion å läser lite, kilar iväg på bio, kollar Michael Jackson rullen.
Riktigt bra faktiskt.
Strax efter 23 kommer Mankan och Bella. Dom skrattar åt mej och undrar hur dagen varit :)

Veckan flyter på med ganska lite jobb, jag ritar rätt mycket istället.
Väl hemma så känner jag ett starkt sug att få göra vettiga saker. I tatueringsväg alltså.
Vill jobba som bara den nu.
Har dock en lite vovve som behöver husse lite då å då.

Ah shit, så nu fick jag lite skrivet i alla fall!

Dagens musiktips: Katatonias nya skiva Night is the new day, faaeen va bra!

PoK mf:ers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0