Skönt å va...

Just när kvällshimlen är som vackrast och nått slags lugn infunnit sej lägger
jag mej raklång på soffan och skriver lite.
Senaste tiden har varit allt annat än stressfri, så fruktansvärt mycket att göra och stå i.
Mitt i allt detta går Cia runt och bara ler å myser.
Hon har upptäckt det ljuva i att teckna :) och det är en hobby bättre än mycket annat.

Vi har repat som bara den inför första spelningen i Tyskland som va denna helg. 
Jag har ränt runt med min hund hit å dit, stuvat om kunder så jag kunnat ta ledigt.
Och till råga på allt sovit väldigt dåligt.
Däremot har jag haft väldigt trevliga msn konversationer ;)

Tysklandsresan började bra, Lotta hade med lite roliga frågor och kastade in egna då och då.
Detta ledde till en del nya smeknamn haha
Hon va väldigt angelägen att veta vilken storlek det va på oss killar, inte skostorlek, och alla skruvade på sej. 
Jag va en sann gentleman och utropade mitt svar först i nån slags förhoppning att det
va det som behövdes för att bryta isen.
Nope, svaret ekade i en knäpptyst buss som vart än kallare.
Det tog ett tag att lätta på stämningen igen och jag fick ett nytt smeknamn ;)
Snart haglade snuskfrågorna och det kändes bra igen haha
Efter färjan över till tyskland började vi som inte körde dricka alkohol, bad move...
Vi kom fram lätt förfriskade och fram åkte den ena ölen efter den andra följt av brickvis med jäger :p
Jag nöjjer mej med att berätta vad jag  gjorde så ingen hängs ut i onödan ;)
Det svartnade rätt tidigt men enligt medverkande låg jag på bordet, blev uppburen på rummet,
dök upp med tvivelaktig frisyr och blev uppburen igen. Diverse nattmackor trivdes inte i
Jörgens mage och bodde hellre i handfatet och lite på golvet :)
Sångerskan i Eigensinn fick se mej på nära håll och jag tog en dusch med kläderna på :)
Dagen efter va väl allt annat än munter, men även detta ordnade sej.
Vi togs med på sightseeing runt om i Menden och fick oss lite körv.
Bratwurst med curryketchup ööööverallt :p ehwww

Spelningen kunde gått bättre om ljudteknikern pratat engelska och det vart lite mer folk. ¨
Annars va det bra :)
Försökte dricka nåra öl men ögonen pallade inte hållas uppe tyvärr.

Resan hem gick segt pga taskiga tyska vägar. Men däremot tvingades vi ut på småvägar och fick
syn på en mycket färgglad och till synes trevlig pumpa-fest.
Alla önskade gå på denna marknad eller va det va, men förnuftet fick ta över, vi hade en bit att åka.

Idag jobbade jag lite, slappade resten av dan, skönt å bara va för ett tag :)

Dagens musiktips: Everything in it´s right place, Radiohead

PoK

Kommentarer
Postat av: Tess

..."mot förändring"...första meningen...håll dig till det ;)

puss på dig <3

2009-09-14 @ 21:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0